Tunde is fotograaf en docent aan Harvard University in Cambridge, Massachusetts. Op een dag gaat hij met zijn vrouw op zoek naar meubels en in een antiekwinkel vindt hij een Afrikaans masker dat volgens de verkoper weleens ‘authentiek’ zou kunnen zijn. De winkel zelf is gevestigd in een oude boerderij waar ooit, in een ver koloniaal verleden, een bloedbad is aangericht door de inheemse bevolking van New England.
Het bezoek aan de antiekwinkel zet Tunde aan het denken over het westerse begrip authenticiteit. Tegelijk vraagt hij zich af waarom hij nog maar zo weinig medeleven kan opbrengen voor het lot van de witte kolonisten. Tijdens zijn colleges op de universiteit en een reis naar Lagos blijft hij zich bezighouden met de vraag hoe wreedheden van vroeger doorwerken in het heden.
In Trilling vlecht Teju Cole een mozaïek van literatuur, muziek, ras en geschiedenis. Door de ogen van Tunde, en uiteindelijk vele andere stemmen, komt een verrassende en essentiële vertelling tot leven.
Tunde is fotograaf en docent aan Harvard University in Cambridge, Massachusetts. Op een dag gaat hij met zijn vrouw op zoek naar meubels en in een antiekwinkel vindt hij een Afrikaans masker dat volgens de verkoper weleens ‘authentiek’ zou kunnen zijn. De winkel zelf is gevestigd in een oude boerderij waar ooit, in een ver koloniaal verleden, een bloedbad is aangericht door de inheemse bevolking van New England.
Het bezoek aan de antiekwinkel zet Tunde aan het denken over het westerse begrip authenticiteit. Tegelijk vraagt hij zich af waarom hij nog maar zo weinig medeleven kan opbrengen voor het lot van de witte kolonisten. Tijdens zijn colleges op de universiteit en een reis naar Lagos blijft hij zich bezighouden met de vraag hoe wreedheden van vroeger doorwerken in het heden.
In Trilling vlecht Teju Cole een mozaïek van literatuur, muziek, ras en geschiedenis. Door de ogen van Tunde, en uiteindelijk vele andere stemmen, komt een verrassende en essentiële vertelling tot leven.